RY CLASSIC UGE 26 | 23. JUNI – 29. JUNI 2024

Velkommen til en uge med klassiske højskolefag på Ry Højskole. Her kan du opleve et koncentrat af det, der foregår på længere højskoleophold. På Ry Classic sker det hele bare på én uge.

Tilmelding til emnekurser og en del af det klassiske højskoleophold
Du tilmelder dig et af emnekurserne, der er beskrevet nedenfor, men bliver del af et klassisk højskoleophold, der tilbyder samvær med masser af andre mennesker.

Vi begynder dagen med morgensamling. Inden da har nogen allerede, dyrket morgenyoga, løbet en tur i skoven eller har svømmet i Møllesø.

Senere deler vi foredrag, koncerter, måltider, sangtimer, naturoplevelser og søvnmangel på tværs af de enkelte workshops. Her kan man se programmet fra Ry Classic 2023. Det nye program er endnu ikke færdigt, men vil ligne i strukturen.

Det faglige finder du her
Den faglige fordybelse finder sted på de enkelte workshops, hvor man kan arbejde med ting man holder af, eller lade sig udfordre af fag man endnu ikke kender.

Se dig om på Ry Classic og på de andre sommeruger på Ry Højskole.

Kursusleder: Johan Elm Mikkelsen

Priser og tilmelding
Priser
Voksne: 5.600,-
Unge under 25 år 3.600,-

Tilmeldinger til sommerkurserne starter 6. november 2023 kl. 12.00.

Tegning

Velkommen til en uge i tegningens og kreativitetens tegn!

I Tegning kommer vi til at arbejde ud fra det overordnede tema: NATUR, og forhåbentlig vil du opleve, hvordan verden åbner sig for dig, når du tegner den.

Underviser: Karen Fogtmann

Keramikværkstedet

I denne uge vil vi arbejde med raku. I vil blive præsenteret for teknikker som pincet pots, plade teknik og moddelering. Det vil også være muligt at prøve kræfter med drejeskiven.

Det er både muligt at deltage som helt nybegynder eller som øvet, der ønsker nye input.

Underviser: Helene Keis, keramiker

Friluftsliv på højskole: kajak i dis

Ro i kajakken

Med Mossø til den ene side og Julsø til den anden side er Ry et paradis for kajaksejlere.

Undervisningen vil først og fremmest foregå på vandet. Kajakken er let at gå til, og vi lærer teknikken gennem sejlads. Vi skal hurtigst muligt være så sikre, at vi kan tage på tur og opleve søhøjlandet fra søsiden.

Underviser: Else Lerstrup Pedersen

Argentinsk tango

Her er alle muligheder for at få en fantastisk introduktion til dansen og en uges intens fordybelse i argentinsk kultur.

Vi skal arbejde med basisteknik, kommunikation og musikalitet, men du kan deltage med stort udbytte både som begynder og som erfaren danser.

Underviser: Aldo Velasquez og Myeonghwa Song

Krop og sjæl i naturen

Naturen sætter rammerne og inviterer til fordybelse, fysisk udfoldelse og væren. Hver dag med yoga, meditation og vandringer i Søhøjlandets smukke natur.

Kurset er en invitation til at (gen)finde balancen og minde os om, at vi har masser af ressourcer at trække på.

Underviser: Eva Michaelsen,

pilgrimsvandrer, foredragsholder og underviser i yoga, dans og mindfulness