SOUL, REGGAE OG AFROBEAT / MUSIK I RY UGE 27

TEATER FOR FAMILIER – Vil du slippe din indre kreativitet og nysgerrighed løs på en scene? På Teater for familier kan alle være med, når vi i fællesskab træder ud på de skrå brædder i Ry Højskoles teatersal.

Formidling af gode historier
Teater handler om at “fortælle” gode historier, men først og fremmest handler det om at hitte på, lege og spille en masse teater med og for hinanden.

Processen
I løbet af ugen, skal teaterholdet igennem en proces, der er tilrettelagt sådan, at det ligner en professionel teateropsætning. Vi skal lave øvelser, der har til formål at rystet deltagerne sammen og forberede dem på at skulle stå på en scene. Det gør vi blandt andet gennem teatersport og improvisationsteater.

Manuskript
Midt på ugen bliver der uddelt et manuskript, som er rammen for den lille forestilling, vi skal vise for resten af højskolen om fredagen. På denne måde får du et unikt indblik i hvordan man laver en teaterforestilling, og hvordan en skuespiller arbejder. Vi garanterer klapsalver, plads til leg og grin samt spændende og seriøs ideudvikling i samarbejde med resten af holdets deltagere.

Alle kan være med
Kurset kræver ingen erfaring med teater, men masser gå på mod og lyst til at skabe noget sammen.

Underviser, priser og tilmelding

Underviser