Book rundvisning

Højskolens historie

Ry Højskole har eksisteret siden 1892. Vores arkiver er fulde af tidsbilleder, stemninger og forgangent højskoleliv.

En eksistentiel rejse

Ry Højskole har altid taget tidens spørgsmål alvorligt. I vores behandling af dem stiller vi hinanden og os selv en række spørgsmål. Hvem er vi, hvad vi kommer af, og hvor vi er på vej hen? At være på højskole, har siden de første højskoler blev til, været en eksistentiel rejse.

Elevforening

Elever og ansatte har sammen gennem skolens levetid formet dens historie.  Ry Højskoles elevforening er blandt de ældste og største. En stor del af dem mødes til det årlige elevmøde i begyndelsen af august.

Jubilæumsbogen

Du kan læse jubilæumsbogen fra 1992 herunder. På side 130 begynder fortællingen om tiden fra 1992 og frem til 2017.