Ry Højskole 2017

Virkeligheden er vild

I dag har vi ladet champagnepropperne springe på Ry Højskole. Vi har armene i vejret, fødderne vender nedad, men vi har vanskeligheder med at holde jordforbindelsen.

Det ambitiøse projekt Ry Højskole 2017, der om fatter nybyggeri og renovering af den snart 125 år gamle højskole er skudt godt i gang med en fantastisk gave fra A.P. Møller og Hustru Chastine McKinney Møllers Fond til almene Formål.

Gaven lyder på kr. 30 mio

Når vi i September 2017 fejrer jubilæum, bliver det derfor med  en ny facade mod stationen. Et helt nyt hus i 3 etager, der rummer indgangsparti, musiklokaler, teorilokaler, og en tagkonstruktion der sammenbinder nyt og gammelt og giver Ry Højskole et helt nyt ansigt mod byens centrale plads.

Det er arkitekten Jesper Danø, der har skitseret projektet, og som sammen med medarbejderne nu vil arbejde på projektets færdiggørelse.

Den gavmilde gave har  sammen med højskolen egne midler sendt projektet Ry Højskole 2017 det meste af vejen i målet. Nu fortsætter forsøget på flere partnere til den sidste del af projektet.

Nogen gange er virkeligheden bare helt vild!