Strikkekursus: 7 ting, du kan strikke (begyndere og øvede)

Strikkekursus

Er du bidt af at strikke? Eller trænger du til at være en del af et fællesskab med tid til fordybning og kreativ udvikling? Et strikkekursus er både sjovt, afslappende og lærerigt.

Tip: På Ry Højskole har vi masser af kreative fag, og ét af dem er vores strikkekursus STRIK og BRIK. Her kan du være kreativ med håndarbejde, garn og stoffer, og alle er velkomne.

Hvad er et stikkekursus?

Et strikkekursus er en betegnelse for en række forskellige typer kurser, der alle har det til fælles, at de lærer dig at strikke. Kurserne kan være for begyndere såvel som øvede, og de kan have forskelligt fokus. Nogle kurser lægger vægt på at lære de basale teknikker, mens andre fokuserer på at skabe et færdigt produkt. På Ry Højskole kan du være sikker på at lære en masse og have det sjovt undervejs.

Hvorfor egentlig strikke?

Der er masser af gode grunde til at begynde at strikke:

• Afslapning: Strikning er en hyggelig aktivitet, der giver dig mulighed for at slappe af og lade tankerne flyve.
  • Fællesskab: At strikke kan også være en fantastisk måde at møde nye mennesker på og skabe nye venskaber.
  • Udviklende: Endelig er strikning en kreativ aktivitet, der udfordrer dig på mange forskellige niveauer.

Hvad lærer du på et strikkekursus?

På et strikkekursus lærer du de grundlæggende strikketeknikker. Du lærer også, hvordan man vælger de rigtige typer af garn, og hvilke strikkepinde og udstyr der passer godt til forskellige typer strikkeprojekter.

7 ting, du kan strikke (begyndere og øvede)

Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan strikke. Her er et par idéer til, hvad du kan strikke på kurset:

1. Strik en hue: En hue er et musthave, når det er koldt udenfor, og det er et af de enkleste projekter at strikke.
  2. Strik et par vanter: Det er slut med frosne fingre! Strik et par varme og flotte vanter, der holder dine hænder varme hele vinteren.
  3. Strik en sweater: En sweater er et lidt mere avanceret projekt, men det er stadig muligt for begyndere at strikke en. Vi hjælper dig med at finde en god strikkeopskrift.
  4. Strik et sæt strømper: Strømper er et godt projekt for både begyndere og øvede strikkere.
  5. Strik et tæppe: En fantastisk måde at bruge masser af farverige garner på. Du kan finde mange forskellige opskrifter på nettet.
  6. Strik en babydragt: En fantastisk gave til en baby er en hjemmestrikket gave. Det kan være et sjovt og udfordrende projekt.
  7. Strik en cardigan: Cardigans er altid et godt valg, og der findes mange forskellige metoder og strikkeopskrifter for både nybegyndere og øvede.

Strikkekursus og håndarbejde på Ry Højskole

Tag på et højskoleophold på Ry Højskole, og fordyb dig i håndarbejde. Du kan lære at strikke, sy, hækle, tegne, male og meget mere. Og så er du en del af et fællesskab med plads til at være dig selv.