Sommerkurserne

Søndag den 28/6 kl. 15 lukker vi op for ankomsten til Ry Classic. Senere følger i Musik i Ry, og i uge 29 Familiekurset Ry for Familier.

Torsdag den 11. juni mødes højskoleforeningens repræsentanter med kulturministeriet og sundhedsmyndighederne for at klarlægge de retninglinjer, vi skal følge, for at skabe gode og trygge rammer for et sommerkursusophold i en coronatid.

Når sommerkurserne begynder, har vi øvet os i 4 uger med forårsholdet. Der er afspritningsbeholdere i alle lokaler, procedurer for rengøring og måltider, afstandskrav i undervisning og når vi synger sammen. De hele er indrettet, så vi kan leve op til de retninglinjer, der gælder på de lange kurser.

Når vi afventer nye retningslinjer, hænger det sammen med, at smittetrykket er faldet yderligere, at man nu gerne må være 50 i en forsamling og at sommerkurserne adskiller sig fra de lange kurser på en række punkter.

Så snart vi ved mere, får alle sommerkursister mere information.

Tangodanserne i uge 27 skal indstille sig på at danse med fast partner. Korsangerne i uge 28 kan glæde sig til en anden koroplevelse, end den de kender. Vi har en sal (det gamle forsamlingshus) der har fantastisk akustik til korsang. Her vil man kunne høre hinanden og synge sammen med afstand.

Vi forventer særlige retningslinjer for familiekurset. Børn har for længe siden leget sammen og gået i skole sammen, og derfor tror vi også de må på højskole.

Vi glæder os uanset vilkårene til sammen at skabe en klassisk højskoleuge i Ry omend på coronavilkår.