PRAKTISKE OPLYSNINGER OM SOMMERKURSER

Ry Højskole ligger midt i det østjyske Søhøjland. Parken støder ned til Gudenåen og Møllesø. Ud mod gaden befinder du dig i centrum af Ry lige overfor banegården. Bakker, dale, søer og åløb omkranser højskolen, og der er ikke langt til Øm kloster, Himmelbjerget, kunstgallerier, museer, specialbutikker og meget andet.

Danner rammen om kultur

Siden 1892 har højskolen ligget her i midten af både natur og kultur og dannet rammen om faglige udfordringer, spændende møder, politiske diskussioner og kunstneriske oplevelser.

Mange kulturelle tilbud

Når du melder dig til et sommerkursus på Ry Højskole bliver du samtidig del af et klassisk højskoleophold. Ud over at arbejde i værkstederne eller i musiklokalerne, på scenen eller færdes i naturen vil du opleve foredrag, morgensamlinger, koncerter, udflugter, sang, samtaler og søvnmangel.

Køkkenet

På Ry Højskole laver vores køkken rigtig lækker mad. Det er vigtigt for os at et højskoleophold også byder på kulinariske oplevelser. Vi lægger vægt på en moderne og varieret menu med fokus på årstidens råvarer, høj grad af økologi og bæredygtigt indkøb.

Imødekommer mange ønsker til kost

Vi laver meget plantebaseret mad, så der vil derfor ikke blive serveret kød hver dag. Vores køkken kan imødekomme eventuelt ønske om gluten- og laktosefri samt vegansk kost. Det er vigtigt at du i din tilmelding tilkendegiver om du ønsker dette. Har du andre særlige behov vedrørende kost skal du rette henvendelse til Ry Højskole i forbindelse med tilmelding. Så vil vi sammen afklare om vi kan imødekomme dine behov.

Tilmelding

Tilmeld dig online. Er der spørgsmål er du velkommen til at ringe (tlf. 8689 1888) eller skrive til os (kontoret@ryhojskole.dk). Når vi har modtaget din tilmelding, bekræfter vi den og sender betalingsoplysninger m.v.

Optagelse på kurset ved første ratebetaling

Første betalingsrate er på kr. 1.000. Når vi har modtaget indbetalingen, er du optaget på kurset. Oplysning om cpr. er et krav fra kulturministeriet, så oplys det venligst på din tilmelding.

Afmelding

Ved afmelding op til en måned inden kursusstart tilbagebetales det indbetalte beløb fratrukket kr. 500 i administrationsgebyr. Ved afmelding senere end en måned før kursusstart tilbagebetales kursusafgiften fratrukket kr. 1.000. Ved afmelding senere end 8 dage før kursusstart refunderes kursusafgiften ikke.

Afbestillingsforsikring

Afbestillingsforsikring kan tegnes gennem europæiske rejseforsikring. www.europæiske.dk (tlf. 70106030). Forsikringen skal tegnes inden indbetaling til højskolen.

Priser

Priserne for de enkelte kurser er incl. undervisning, fuld forplejning, indkvartering med dyne, pude, linned, håndklæde og forbrug af materialer. Til dagelever ydes kr. 1.000,- i rabat.

Særlige ønsker vedr. indkvartering:

Enkeltværelse + kr. 1000,-
Enkeltværelse med eget toilet og bad + kr. 1.500,-
Dobbeltværelse med eget toilet og bad + kr. 1.000,-
Der er et begrænset antal enkeltværelser og værelser med eget toilet og bad.

Ankomst

På kursets første dag er der ankomst fra kl. 15 – 17.

Transport

Der er gode parkeringsforhold, og toget holder på den anden side af gaden. Rejsetiden fra Århus er en halv time, der er 10 minutter til Skanderborg og ca. tre timer til København.

Badetøj

Fra skolens badebro kan man bade i Møllesøen. Herfra kan man også frit benytte skolens kanoer og kajakker.

Cykel

Gode muligheder for mountainbike.