pause på F20

Når Ry Højskole i morgen fredag den 13/3 sender 99 forårselever hjem fra skolen i 14 dage, er det på baggrund af et pålæg fra regering.

Vi ville meget gerne have beholdt eleverne og pålagt os selv karantæne. Den mulighed fandtes ikke.

Vi bakker 100% op om regeringens bestræbelser på at mindske smittefaren. Vi skal passe på hinanden, og vi accepterer det strategiske valg, regeringen har truffet.

Vores elever er ikke syge. Vi har ikke siden Coronaudbruddet ankom til Europa været risikozoner med Coronaudbrud. Eleverne der forlader skolen er ikke smittede. – Eller det tror vi da ikke, og der er ingen grund til at tro det.

Vi håber at se alle igen om 14 dage, og glæder os allerede.

P.S. Hvis der blandt familie og venner er usikkerhed om elevernes hjemsendelse, er man velkommen til at kontakte skolens forstander Ole Toftdahl på tlf. 40980481