Præsentation af Ry Højskole

Velkommen til Ry Højskole. Ry Højskole er et mødested. Det er i mødet med de andre elever og med lærerne, dit eget liv og dine egne holdninger for alvor bliver udfordret. Det er i opmærksomheden over for de andre og det andet, du får chancen for at tænke nyt, lære nyt og blive fornyet.

På Ry Højskole går humor og alvor hånd i hånd. Musik og stilhed. Natur og kultur. Fest og farver bor dør om dør med fordybelse og koncentration. Her kan du føle sig stærk og som en del af noget større og du kan kan føle dig lille og tvivlende på det hele. Hele livet viser sig for dig i al sin mangfoldighed af stemninger. Det er trygt at være på Ry Højskole samtidig med at du bliver udfordret, så du kan finde dit blik på livet og verden omkring dig.

En almen grundtvigiansk folkehøjskole fra 1892

Der har været højskole i Ry siden 1892. Bygningerne, naturen omkring os og nogle ganske få og enkle leveregler er de samme, men det er dig, der sammen med dit hold og de ansatte former det liv, vi deler, mens du er her.

Fordybelse i det du holder af

Vi glæder os til at møde dig, ser frem til at udfordre dig – men ser lige så meget frem til de udfordringer, du kommer med til os. Du kan glæde dig til for en stund at glemme alt om eksaminer og kompetenceudmåling, og i stedet fordybe dig i alt det du holder mest af.

Stefan Hollænder Kvamm
Forstander

Se vores lange kurser her
Se vores sommerkurser her