Kristian Kirk bliver Ry Højskoles nye viceforstander

Ud af 74 ansøgere til stillingen som viceforstander på Ry Højskole har et enigt ansættelsesudvalg valgt at ansætte 36-årige Kristian Kirk.

Stefan Hollænder Kvamm, forstander, Ry Højskole:

”Der har igen vist sig at være stor interesse for at blive en del af Ry Højskole. Vi har haft mange kvalificerede ansøgere til viceforstanderstillingen. Vi er dog ikke i tvivl om at Kristian er den helt rette til viceforstanderposten. Kristian har en særdeles relevant baggrund og ballast i forhold til den opgave han får på Ry Højskole. Kristian er en rigtig god og bundsolid fyr, som jeg er sikker vil få det godt sammen med elever og kursister samt et godt samarbejde med medarbejdere. Kristian vil gerne ledelse og er erfaren i forhold til koordination og planlægning. Kristian er en dygtig og ambitiøs højskolelærer med fag der matcher Ry. Vi glæder os til at byde Kristian velkommen på Ry Højskole.”

Kristian Kirk er født og opvokset i Thy. Fra 2005 til 2014 var han proffessionel fodboldspiller i Viborg, Thisted og Næsby. Han har en kandidat i Anvendt filosofi fra Aalborg Universitet. Privat bor han i Sejs-Svejbæk med sin hustru, Dorte, og deres tre børn.

“Lige siden jeg i 2015 blev højskolelærer, har jeg elsket denne skoleform og den frihed og nysgerrighed der er nedfældet så dybt i højskolernes DNA. Jeg glæder mig rigtig meget til på Ry højskole at tage hul på et nyt kapitel, og jeg ser frem til, sammen med Stefan og de øvrige medarbejdere, at fortsætte arbejdet med at lave god højskole i Ry. Jeg føler mig tryg ved, med skolens lange historie i ryggen, at tage fat på de spændende opgaver der venter mig som viceforstander på Ry højskole”

Kristian ønsker at fuldføre arbejdet med det nuværende hold på Hadsten Højskole inden han skifter til Ry. Det har vi på Ry Højskole både respekt og forståelse for. Kristian starter på Ry Højskole 1. august 2023.