Kajakkursus på Ry Højskole: 7 gode grunde til hvorfor du bør deltage

kajakkursus

Er du bidt af naturen og sejlsport? Et kajakkursus er en fantastisk måde at lære eller forbedre dine kajakkundskaber på, på en sikker og sjov måde, omgivet af skøn natur og gode venner.

Hvad kan jeg forvente på et kajakkursus?

På kurset vil du få instruktion fra erfarne kajakinstruktører, og du vil have mulighed for at øve dig i et trygt og sikkert miljø. I forløbet vil du komme til at:

• Udforske roteknik, styre- og støttetag, stormredning og grønlændervending med mere.
  • Lære hvilke krav der til sikkerhed og udstyr, sådan at vi bliver rustet til selv at kunne tage en tur.

Med udgangspunkt i basisteknikkerne i kajak, har du efter introduktionsperiode mulighed for enten at arbejde videre med basisteknikkerne, eller vælge at fordybe dig i nogle af de teknikker og færdigheder, der kræves til en kajak instruktøruddannelser og til et IPP-bevis.

Udover den faglige læring, kan du forvente at møde en masse nye venner som deler din interesse. På vores lange kursus er der også mulighed for at bruge din tillærte viden og erfaringer, på overnatningsture i Søhøjlandet og i en fordybelsesuge med friluftsliv i Danmark, Norge eller Sverige.

Kan jeg starte på kurset selvom jeg aldrig har prøvet at ro i kajak før?

På Ry Højskole er der udfordringer for alle, uanset om du har få, ingen eller mange erfaringer med at ro i kajak. Der er plads til den nørdede teknik freak, som vil beherske en bestemt grønlændervending. Men også til den der bare tager på tur for at se lappedykkerens dans på tæt hold. De eneste forudsætninger der er for et godt kursus, er blot at du har gå på mod, nysgerrighed og er klar på at bruge en masse timer på vandet.

Der er ikke noget krav til udstyr. På kurset vil du få stillet alt det nødvendige udstyr til rådighed af skolen.

Hvor længe varer et kajakkursus og hvad koster det?

Et kajakkursus på Ry Højskole findes både på vores korte og lange kurser.

Et langt kajakkursus hører under hovedfaget ‘Kano, kajak og klatring‘ på linjen ‘Friluftsliv‘ som både har opstart i januar og august. Efterårskurser er på 18 uger og forårskurser er på 22 uger, men med mulighed for at vælge 7, 15 eller alle 22 uger.

Et langt kursus hvor du bor på et dobbeltværelse koster 1.950 kr. pr. uge. Den endelige pris på et kursus afhænger dog af længden, hvilken type værelse du ønsker, samt hvilke rejser du deltager i.

Et kort kursus, også kendt som et sommerkursus, varer 1 uge. Kajakkurset hører under sommerkurset ‘Ry Classic’, hvor du vil få mulighed for faglig fordybelse i din workshop. Kurset koster 5.500 kr. for voksne og 3.600 kr. for unge under 25 år.

Tip: På Ry Højskole udbyder vi mange andre kurser på linjen ‘Friluftsliv’. Læs os dem her!

7 gode grunde til at deltage i et kajakkursus på Ry Højskole

1. En sjov måde at få motion på

At ro i kajak er en sjov og anderledes måde at få motion på, samtidig med at man er ude i naturen og sammen med sine venner.

2. Det er ikke så svært, som mange tror

Kajakkurserne på Ry Højskole er for begyndere og øvede. Et kajakkursus giver dig den grundlæggende viden og færdigheder, du behøver for at ro i kajak trygt og sikkert.

3. Kajakkurserne er for alle

Kajakkurserne på Ry Højskole er for alle, der har lyst til at lære at ro i kajak. Uanset om du er helt ny eller har prøvet det før, så er det et kursus der passer til dig.

4. Mød nye venner

Et kajakkursus er et godt sted at møde nye venner og blive en del af et fællesskab. Her lærer i hinanden at kende gennem forskellige lege og samarbejdsøvelser.

5. Få en unik oplevelse

Kajakkurset og højskoleopholdet vil tilsammen give dig en unik oplevelse og en masse gode minder og venner for livet.

6. Oplev naturen på en ny måde

På et kajakkursus kommer du ud i naturen. Kajakkurser foregår ofte i smukke omgivelser, og det er en fantastisk måde at bruge naturen på og samle noget frisk luft.

7. Lær at ro i kajak sikkert og trygt

Sikkerheden er vigtig når man skal ro i kajak, om det er alene eller sammen med andre. På kurset lærer du de krav der er til sikkerhed og udstyr, sådan at du har de bedste forudsætninger for at tage på tur alene, eller med andre der ikke har prøvet det før.

Uanset om du er begynder eller øvet, er der altså mange gode grunde til at deltage i et kajakkursus på Ry Højskole.

Tag del i fællesskabet på Ry Højskole

Har du yderligere spørgsmål til kurset, valgmulighederne på skemaet eller noget helt tredje, er du velkommen til at skrive til os på kontoret@ryhojskole.dk eller ringe på Tlf. 86 89 18 88. Du er også meget velkommen til at besøge os og få en rundvisning.

Vi glæder os til at høre fra dig!