Priser og støttemuligheder

Du kan her se, hvad et ophold på højskole koster. Den endelige pris afhænger af, hvilke studierejser du deltager i på dit højskoleophold

Priser for ophold på Ry Højskole fra Januar 2024

Pris pr. uge: 2.250 kr.

Materialekonto/depositum (opkræves ved tilmelding) – 4.000 kr. Restbeløb udbetales ved kursusafslutning.

Priser for rejserne på højskoleopholdet

Fællesrejsen til Berlin kr. 3.500,-

Alle elever deltager på fællesrejsen.

Alle elever kommer på ture særlig ophold med deres hovedfag i løbet af opholdet. Vi kalder dem fordybelsesture. På hovedfagene Friluftsliv og Verden omkring os er der er særskilt ekstra-udgift til fordybelsesture.

Fordybelsesture med hovedfaget Friluftsliv:

• Februar: Norge-tur, 3.500 kr.
  • Maj: Klitmøller-tur, 1.500 kr.
  • September: Sverige-tur, 1.800 kr.
  • November: Klitmøller-tur, 1.500 kr.

Fordybelsesture med hovedfaget Verden omkring os:

• Februar: Interrail nordeuropa, 3.500 kr.
  • Maj: Sejltur ved sydfyn, 3.500 kr.
  • September: Interrail nordeuropa, 3.500 kr.
  • November: Kloden Kalder, 1.500 kr.

Pitstop – få nedsat pris på dit højskoleophold

Er du under uddannelse og behøver en pause for at genfinde glæde ved at lære, kan du vælge et pitstop på Ry Højskole til nedsat ugebetaling. Skriv eller ring til os og fortæl os, hvorfor du har brug for et højskoleophold. Pitstoprabatten er på kr. 500 om ugen.

Tilskud til højskole – søg støtte hos din kommune

Der er mulighed for nedsat betaling, hvis du er uden ungdomsuddannelse. Har du en uddannelsesplan er der yderligere reduktion i prisen. Ry Højskole tilbyder gerne mentorvejledning.
Hvis du er berettiget til dagpenge eller kontanthjælp, er der mulighed for at få en del  af støtten med på højskole. Der er også enkelte kommuner, der yder tilskud til højskoleophold. Hør nærmere hos din kommune om, hvordan du kan søge om støtte.

Folkehøjskolernes Forening har en samlet oversigt over støttemuligheder på hjemmesiden www.hojskolerne.dk

Yderligere oplysninger om pris og betaling

Har du brug for flere oplysninger om højskoleopholdet eller har du spørgsmål til betaling eller vores priser, så ring gerne til os på tlf. 86 89 18 88 eller send en mail på kontoret@ryhojskole.dk.

Læs mere om Ry Højskoles fag i vores brochure