Book rundvisning

Hvem er de andre på ry højskole

På Ry Højskole kan du fordybe dig i et enkelt fag, men du kan også vælge at brede dig over flere felter. Derfor har eleverne meget forskellige interesser. Forskelligheden er med til at gøre hverdagen spændende og interessant.

Fælles for alle

Men der er også noget, der er fælles for alle. De fleste er mellem 18 og 28, men der kan være enkelte, der er ældre. Mange har taget HF eller har gået gymnasiet. Nogen fik aldrig en ungdomsuddannelse, og andre holder pause fra deres uddannelse, eller det de plejer at lave.

Hele Danmark og lidt til

Der er elever fra alle egne af Danmark og enkelte kommer kommer fra andre lande, – dog sjældent mere end 3 – 4 stykker.

Mødet med nye

Fælles for alle er ønsket om at møde nye mennesker i et læringsrum, hvor man kan blive fagligt og socialt udfordret. Langt de fleste vælger 22 ugers forårsskole eller 18 ugers efterårsskole.

Udover undervisningen

Når man ikke har undervisning, er der mulighed for at arbejde i værkstederne, spille musik, bruge naturen eller hvad man nu gerne vil.

Rammer til fællesskaber

Der er altid nogen der indbyder til aktiviteter, og vi forsøger at skabe rammer, der betyder at ingen behøver at føle sig udenfor fællesskabet.