Book rundvisning

SANGE OM RY HØJSKOLE

Ry Højskole er flere gange blevet begavet med sange fra nogle af Danmarks væsentligste digtere. I 1892 var det Christian Hostrup, far til Ry Højskoles grundlægger Helge Hostrup, der skrev “De unges sang”.

Benny Andersens sang om Ry Højskole

100 år efter var det Benny Andersen, der i anledning af højskolens jubilæum skrev den smukke “Under alt for store jyske skyer” efter et 14 dages ophold på Ry Højskole.

De unges sang af Dy Plambeck og Irene Becker

I 2017 skrev Dy Plambeck og Irene Becker tekst og melodi til ”De unges sang 2017″  til Ry Højskoles 125 års jubilæum. Hostrups sang til Ry højskoles indvielse har siden den blev skrevet været med i Højskolesangbogens forskellige udgaver. Dy Plambecks og Irene Beckers “De unges sang” er optaget i Højskolesangbogens 19’udgave, der udkom i 2020.