kommunen 3.0. Hvad er det?

[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

KOMMUNEN 3.0. HVAD ER DET?

[/vc_column_text][vc_column_text]Der bliver hvisket om den i rådhusene og på gangene på Christiansborg. En gang imellem er der nogen, der giver det navn:  Kommunen 3.0. I Skanderborg

kommune bliver der talt højt om den. Fra andre kommuner og fra resten af norden er der bud efter de visioner og tanker, der i Skanderborg gøres om udviklingen af det lokale demokrati. Nogen klapper i hænderne andre er skræmte.

Onsdag den 15. april indbyder HotelDemocracy (www.hoteldemocracy.dk) til idéudvikling for alle, der har lyst at dele visioner og udvikle det lokale demokrati.

Hvad ville der ske hvis borgerne fik et mere direkte indflydelse på og ansvar for børnehaver, skoler, flygtningecentre, ældre, ledige eller naturpleje.

Højskolens elever har sammen med kommunaldirektør Lisbeth Binderup forberedt en række workshops, og vil stille tovholdere til rådighed. Der er også mulighed for at de der møder frem, kan foreslå og danne egne workshops.

Borgmester Jørgen Gaarde og kommunaldirektør Lisbeth Binderup vil indlede. Herefter vil højskoleelever og borgere i hele kommunen få gang i de gule og røde papirlapper og sammen storme hjerner.

Hvordan skal den næste version af det lokale demokrati se ud? Hvordan skal den næste generation af lokale politikere agere? Hvem er kommunen i version 3.0?
Se Lisbeth Binderup forklare om Kommunen 3.0

Alle er velkomne.

[/vc_column_text][vc_separator type=”transparent” position=”center” up=”2″ down=”0″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_empty_space height=”32px”][/vc_column]